Projekter

Nedenfor fremgår de igangværende samt de afsluttede projekter, som er mest relevante i forhold til Centeret for Børne- og Ungdomskultur i UCN:


Digitaliseringsprojekter i UCN

  • Digitalisering af 3. praktik, herunder peerfeedback v. Mette Brøndum Bogh, Lasse Thorst Vestergaard og Jesper Dam Larsen
  • Blended learning med fokus på undervisningsplaner og integration af digitale værktøjer v. Kirsten Hyldahl & Mary Anne Kristensen
  • Projekt om padlet i undervisningen v. Ann-Merete Iversen
  • Blended Learning v. Hans Jørgen Vakili Jensen

Projekt Stærke Læringsmiljøer

  • Forskningscirkel 1. : Projektpædagogik i samarbejde med læreruddannelsen v. Hans-Jørgen Vakili Jensen og Jesper Dam
  • Forskningscirkel 2. : Case-didaktik v. Mary Anne Kristensen, Mette Brøndum, Lasse Vestergaard og Kirsten Hyldahl

Playful Learning

  • Utzonprojektet v. Lasse Thorst Vestergaard
  • Pædagogens rolle på efterskoler v. Mary Anne Kristensen, Mette Brøndum, Brit Gro-Nielsen og Kirsten Hyldahl

Projekter med fokus på understøttende undervisning

  • Understøttende undervisning v. Lasse Thorst Vestergaard
  • Musik som understøttende undervisning i et neuropædagogisk perspektiv v. Peter Abrahamsen og Dorthe Pedersen

Andre projekter

  • Sektorprojekt om peer-feedback v. Kirsten Hyldahl (Download rapporten HER)
  • Projekt udeskole v. Maj K. Kristensen
  • Pædagogfaglighed på skoleområdet set i et neuropædagogisk perspektiv v. Linda Kunz Sørensen, Merethe Sørensen og Anni Mortensen
  • Stigsborgprojektet v. Ann-Merete Iversen & Frank Storgaard
  • Børn og unges perspektiver i skole og SFO v. Jesper Dam Larsen
  • Pædagogens digitale kompetencer v. Jesper Dam Larsen
  • Delt praktik ved Lasse Thorst Vestergaard
  • Casedidaktik v. Mary Anne Kristiansen og Lasse Thorst Vestergaard
  • Erhvervspædagogik – lærings- og ungemiljø v. Lasse Thorst Vestergaard
  • Underviseres og studerendes forhold til portfolio v. Hans Jørgen Vakili Jensen
  • BLIM v. Mary Anne Kristiansen og Jesper Dam Larsen
  • Lindholm Brygge Projekt v. Ann-Merethe Iversen
  • Interkulturel praksis i pædagogisk fritidstilbud v. Anne Ørnemose og Lasse Vestergaard
  • Etniske minoritetsdrenges læring i skolen v. Anna Ørnemose, Lene Lykkegaard og Pia Susanne Frederiksen
  • Alternative formidlingsformer v. Bolette Rye Mønsted
  • Det kulturelt mangfoldige institutionsliv i 0. klasse v. Anna Ørnemose og Lasse Thorst Vestergaard
  • Tværprofessionelt kompetenceudvikling v. Bolette Rye Mønsted og Anna Ørnemose
  • Pædagogisk improvisation v. Dorthe Riis og Sarah Leegaard
  • Sådan kvalificerer vi sammen dialogen om digital dannelse i børnehøjde v. Hanne Kusk, Bo Persson og Jesper Dam Larsen
  • Dannelse og digital kultur v. Hanne Kusk, Bo Persson og Jesper Dam Larsen
  • Børns perspektiver på venskaber og fællesskaber v. Nadia Norlig, jesper dam Larsen og Trine Høgh
  • Kroppen i filmen: Om filmproduktion og pædagogik – i et kropsligt perspektiv v. Hanne Kusk og Jesper Dam Larsen

Specialiseringen for skole- og fritidspædagogik i Hjørring
Pædagoguddannelsen på UCN
UCN Skole- og fritidspædagogik